Maja Delak: Sramota

2011

Sramota/Shame @Gibanica, Ljubljana foto/photo by: Nada Žgank, 21.2.2013

O predstavi

Kako uprizoriti nekaj tako performativnega, kot je sram? Kako govoriti o nečem, kar se izmika besedam? Kako nagovoriti občinstvo brez sramotenja?

Sramota je večjezična. Telesa, zvoki, glasba, podobe in besede govorijo hkrati. Kar želijo povedati, je v prekrivanjih in vrzelih med posameznimi jeziki. Subjekte na odru in subjekte pred njim izgovarjajo na način, ki se tako kot subjekti izmika enosmiselni označitvi: s premolki, zamiki, prekinitvami, obrati, obotavljanji, podvajanji, odmevi. Nikoli nis(m)o povsem ali zgolj tukaj, vedno smo še nekje drugje, kjer lahko za hip verjamemo, da smo nekdo drug ali sanjarimo, da bi to lahko bili. Včasih igramo kar sami sebe. Priča smo lastnemu popredmetenju, ko mora telo, ki je obvladano od lastne podvrženosti pogledu, odgovoriti s tem, kar mu jemlje besedo. (Tea Hvala)

Besedila v predstavi
 

Tehnično poročilo:
- video, zvok
- luči
- lučni plan

Sodelavci

Ustvarjalci in izvajalci: Loup Abramovici, Ingrid Berger Myhre, Maja Delak, Katja Kosi, Luka Prinčič, Maja Smrekar, Irena Tomažin
Koncept in koreografija: Maja Delak
v sodelovanju z: Loup Abramovici, Ingrid Berger Myhre, Nina Fajdiga, Tea Hvala, Katja Kosi, Luka Prinčič, Maja Smrekar, Irena Tomažin, Nataša Živkovič
Video, zvok, programiranje: Luka Prinčič
Video in scenografija: Maja Smrekar
Kostumografija: Ajda Tomazin
Oblikovanje luči: Urška Vohar
Besedila: Loup Abramovici, Ingrid Berger Myhre, Katja Kosi, Irena Tomažin
Uporabljena besedila: Lev N. Tolstoj, Mady Schutzman, Leo Lionni, Michio Kushi
Prevodi: Katja Kosi
Izvršna producentka: Nina Janež

Podpora

Produkcija: Emanat
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
V sodelovanju z: Via Negativa, Bunker, SMEEL
 

Kritike in medijski odzivi

V Sramoti Maje Delak je en moment, ki, vsaj zame, absolutno prevlada: mlada ženska, popolnoma gola, ovita v nek na pol prosojen bel kos tkanine, pleza z lestve, vendar jo že kaj, karkoli, nenehno ovira, da ne more ubrati najbolj logične poti. Na koncu leži, obnemore, ujeta med lestev, rjuho, kablovje od fena / mikrofona, konkreten zelen bicikel in najbrž še kaj. Metafora je genialna. In prepričljivo izvedeno, Ingrid Berger Myhre. Tu je nekaj. Mislim, v tem teatru je nekaj, zdi se domala taktilno, neka sprijetost s časom, s tem, kar je ta Zdaj tukaj, nek prevod, ki seveda ni spucan in ima dokaj stranskih rokavov, ampak tu je neka točka, gosta in migotava, polna tega Zdaj-a, ki je, in to je res gut, nespregledljiva.
14.11.2013, Facebook objava, Anja Golob

In ta gola realnost vzbudi v gledalcu občutek nelagodja. Ali morda natančneje, nelagodnost izvajalke sproži občutek nelagodja tudi v gledalcu. Iz užitka v opazovanju prejšnjega prizora, neke iluzije, čarobnosti, ki jo je ustvarilo gledališče s svojimi sredstvi, se spet vrnemo k prejšnjemu občutku sramu, morda samo sramu pred tem, da ne zapremo oči. Ali pa bolj kot občutek sramu zaznamo občutek krivde, da smo priča takšnemu razgaljenju. In tako se konec predstave lahko razume kot sporočilo, da v kolikor nam multimedijskost (množičnost, kopičenje) omogoča kreiranje magičnosti in iluzije, nam na drugi strani hkrati onemogoča ne videti. V svoji knjigi Hitrost osvoboditve Paul Virilio citira Garryja Hilla: "Videnje ne pomeni več možnosti videti, temveč nemožnost ne videti."
10.02.2014, Odlomek iz seminarske naloge Načelo integracije v predstavah Maje Delak in Luke Prinčiča (Wanda & Nova deViator), Kaja Lorenci


01.11.2011, Prepih, Premiera nove predstave Maje Delak Sramota, Tea Hvala
07.11.2011, Dnevnik, Navzkrižja razlomljenih in navzkrižnih identitet, Ana Schnabl
25.02.2013, Dnevnik, Nagrade, ki so poplačale dolg
25.3.2013, Sigledal, Nagrade Gibanice 2013
24.02.2013, MMC RTV, Najboljši predstavi sta Eden in Sramota
25.02.2013, Projekt 27, Gibanica: Nagrade podeljene
05.03.2013, RTV SLO, Radio ARS, Oddaja Oder, Pogovor z Majo Delak o predstavi Sramota, Vesna Spreitzer
11.03.2013, Parada Plesa, Sramota za Majo Delak. Pa še nagrado je prejela
29.04.2013, Sigledal, Jasmina Založnik, Izzivi v soustvarjanju
04.09.2014, Dolenjski list, Pester september v Anton Podbevšek Teatru

Nagrade

Najboljša predstava festivala Gibanica 2013 po izboru strokovne žirije: Zala Dobovšek (SI), Iva Nerina Sibila (HR), Anita Mathieu (FR)

Pretekli dogodki

  1. , Anton Podbevšek teater, Novo mesto, SI
  2. , Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI
  3. , Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI
  4. , Festival Gibanica, Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI
  5. , Stara mestna elektrarna, Elektro Ljubljana, SI
  6. , Stara mestna elektrarna, Elektro Ljubljana, SI
  7. , Stara mestna elektrarna, Elektro Ljubljana, SI
  8. , Stara mestna elektrarna, Elektro Ljubljana, SI

SLIKE

VIDEO

DOKUMENTI