Opis
Živimo v mediatiziranem svetu divjih teorij zarote, grozeče ekološke krize, škodljivih naracij, kjer se ironične + nihilistične viralne #influenza podobe sočasno pojavljajo na nebroj napravah. Vzporedno degradaciji fizičnega okolja se z ekranov vali toksičen oblak digitalnih podob.
?Kako se pikselizirane informacije ujamejo v mrežo organskega telesa? Kakšne odrske (a)efekte poraja delo z neskladnimi vsebinami medmrežja? Kaj v spletu podob je dejansko r e s N I Č n 0?
Kot odgovor na okulocentrično organizacijo sveta hibridno odrsko delo lepljivim digitalnim podobam dodaja snovnost in jih procesira ¯\_( telesno )_/¯. Spaja gib, video, delo z objekti in zvok ter logiko interneta *z ironijo* prenaša v fizičen prostor……………... Odnos med telesom in podobami razpira virtualne prostore vmesnosti; /med organskim /imaginarnim in digitalnim /med memetičnimi smetmi /med atmosfero /afektom in občutkom //na stičišču izkušnje, privida, slutnje in dejstva. Med preteklostjo, mnogoterimi sedanjostmi in – ne navidezno, ampak oprijemljivo – > prihodnostjo.
Spletna stran (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage >><
Spletna stran Jan Rozman >>
Tehnični rider v slovenščini >>
Tehnični rider v angleščini >>
Sodelavci
Umetniško vodstvo, režija in koreografija: Jan Rozman
Izvedba: Peter Frankl in Jan Rozman
Scenografija: Dan Pikalo
Video: Miha Možina
Glasba: Blaž Gracar
Grafično oblikovanje: Sara Bezovšek
Kostumografija: Kiss the Future
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Janko Oven
Dramaturgija: Maša Radi Buh
Asistenca režije in odrska asistenca: Bor Ravbar
Izvršna produkcija: Sabrina Železnik, Luka T. Zagoričnik
Tehnična pomoč: Luka Prinčič, Damjan Delak
Foto dokumentacija: Marijo Župan
Podpora
Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Cankarjev dom
Koprodukcijska rezidenca: O Espaço do Tempo (Portugalska), DUM - Društvo umetnikov (Ljubljana)
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo RS
Nagrade
Uprizoritev odrski prostor naseljuje z množico podob, zvokov, teles, objektov, odsevnih in projekcijskih površin ter jih spretno premešča med fizičnim in virtualnim. Ustvarjeni kozmos se zdi kot krik spletnega, ki se razrašča v naša »prava« telesa in mednje, pri tem pa mimobežnih in hlapljivih impulzov ter informacij ne relativizira, temveč jih materializira kot pomemben odmev v novem, sodobnem digitalno-realnem svetu. V tej domiselni manifestaciji za in o življenju v dobi interneta tudi težko ulovljivi vtisi in občutja dobijo svojo čutno podobo, da lahko o njih sploh govorimo. Ta sugestivna podoba vprašanja zastavlja zares, a obenem s pravo mero duhovitosti in igrive »odštekanosti«. - Nika Arhar, Martina Peštaj in Blanka Gombač
13.4.2023, Priznanje Zlata paličica - uvrstitev v katalog kakovostnih predstav za otroke in mladino Zlata paličica
Kritike
Predstava odraža občutje sodobne internetne kulture, napolnjene s teorijami zarote, lažnimi novicami in nenehnimi spami ter reklamami, hkrati pa se avtorji in avtorice predstave izjemno dobro izognejo klasičnemu mimetičnemu pristopuh gledališkemu jeziku ter v prostor vnesejo tesnobno atmosfero, paranoidno občutje in lastno (ne)logiko, s katero zamajejo vprašanje, kaj je še ostalo resničnega na tem svetu?
21.4.2023, Sigledal Kritika, Krik slik, Ana Lorger
Najnovejša predstava Screamage Jana Rozmana je dosledno postinternetna v vidikih, da se deli uprizoritve na neki točki izkažejo za citate bolj ali manj ikoničnih posnetkov z interneta in popularne kulture, internetnih likov in memov, ki so postali del kolektivnega vizualnega spomina. /.../ Predstava se poslužuje uveljavljenih postopkov intermedialnosti, ki so lastni vizualni podobi: na eni strani sopostavitve podobe in besedila, na drugi strani pa proizvodnje iluzije, ki deluje tako, da razkriva lastno proizvedenost, a gledalcu omogoča potopitev.
26.4.2023, Neodvisni, Postinternetna intermedialnost, Kaja Kraner
Predstava (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage, s podnaslovom (post)internetna-indie%live_action?tragi-bizarka? nas popelje skozi svet interneta, družabnih omrežij, teorij zarote in toksičnega okolja, ki ga najdemo na naših zaslonih. Ta “tragi-bizarka” je natančen prikaz današnjega hitrega in kaotičnega življenjskega sloga, v katerem nenehno požiramo nove in nove informacije (ali bolje rečeno utrinke informacij), preusmerjamo pozornost z enega zaslona na drug in težko filtriramo prejete informacije, jim pripisujemo pomen in jim posvečamo dovolj časa.
22.10.2023, Koridor, (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage, Soňa Trobiš Mäsiarová
Medijski odzivi
23.3.2023, Parada plesa, Plesna pomlad v Cankarjevem domu. Jan Rozman, Wim Vandekeybus in Jan Martens!
24.3.2023, Spremna beseda, Ekipa projekta Screamage in Andrej Jaklič
4.4.2023, Sigledal, (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage
4.4.2023, STA, V CD premiera projekta Jana Rozmana Screamage
4.4.2023, Parada plesa, (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage
Pretekli dogodki
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI