BeYourOwnPlatform (v glasbi) je strategija za radikalno neodvisnost glasbenikov od platform, ki se običajno financirajo s tveganim kapitalom in bodo zelo verjetno bodisi prodane brez kakršnega koli ozira na uporabnike ali preprosto onemogočene do stopnje popolne neuporabnosti. To je korak stran od suženjstva algoritmov, ki nadzorujejo vaše časovnice in boj proti oglasom. Gre za prizadevanje za ustvarjanje spletnega založniškega prostora in prakse, kjer lahko umetnica sama sprejema vse odločitve. Vsekakor je to težja pot, porabi več energije, časa in sredstev, prinaša pa tudi odpornost na spreminjajoče se trende nestabilnih zagonskih ali korporativnih podjetij, ki so sami sužnji pozne kapitalistične produkcije.
BeYourOwnPlatform je vključujoča strategija, niz možnih dejanj, ki jih umetnik lahko izbere po lastni presoji in tempu. V tem ni nič predpisujočega in ni vseobsegajoča ideologija. Je bolj nabor orodij, skupaj s kritičnim razmišljanjem o stanju glasbene industrije.
Danes vsi vedo, da je digitalna tehnologija – poceni, hitro računalništvo in digitalna omrežja (internet!) – tako ali drugače pretresla svet glasbe. Bilo je nekaj izjemnih inovacij, toda po tem, ko se je MP3 pojavil na sceni, je Metallica v začetku 2000-ih izbruhnila v histeričnem napadu in velike založbe so ustvarile propagandno prevaro s tako imenovanim PIRATSTVO. Vse to v bistvu ni spremenilo izkoriščevalske narave sistema, ki mu pravimo glasbena industrija.
Od takrat do danes je potekal kaotičen in krvav boj, ko so veliki in močni igralci usmerjali in vlagali pozornost in denar v to, kako iztržiti več denarja s trga z uporabo algoritmov in vseh običajnih izkoriščevalskih praks, skritih pod razdrobljeno, a ciljano usmerjeno propagando o neodvisnosti ustvarjalcev. Kreatorsko gospodarstvo.
Leta 2022 se je zgodilo nekaj neverjetno žalostnega: ustanovitelji/lastniki verjetno najboljše stvari, ki se je zgodila glasbenikom od MP3 & Napsterja, platforme Bandcamp za 'pravično trgovino z glasbo', so bili nepričakovano prodani EPIC-u, velikemu in močnemu podjetju za igre. Vsi so bili malo v šoku. Medtem ko je svet čakal, ali bo ta prodaja pomenila spremembe na dobro (kot je obljubil takratni izvršni direktor Ethan Diamond), so delavci Bandcampa začeli tudi proces združevanja v sindikate, proces, ki je bil večkrat zavrnjen, a je bil na koncu uspešen. Ravno takrat, ko je po 18 mesecih EPIC prodal Bandcamp Songtradrju, majhnemu in skoraj neznanemu licenčnemu podjetju dvomljivega slovesa (z vidika »pravične glasbene trgovine«).
Pri tem je bilo odpuščenih 50 % osebja Bandcampa.
Takrat je nekdo (Anil Prasad) zapisal: »[umetniki] se osredotočite na LASTNO PLATFORMO. Z drugimi besedami, vaše spletno mesto, ki ste ga mnogi zapustili. Nihče vam ne more vzeti vaše spletne strani. Te preproge ti ne morejo potegniti izpod nog. Torej, pojdite nazaj in obnovite svojo spletno prisotnost. Ponovno dodajte e-trgovino in večpredstavnost.« in se je končalo s hashtagom #BeYourOwnPlatform.
Na Fediverse (Mastodon in druga zvezna vozlišča) je ta hashtag odmeval z že prisotnimi kritikami platform, ki jih financira VC, ki bodo skoraj zagotovo prodane in ugasnjene, toda ker se stvari razvijajo, nekateri od nas pozivamo k strategiji s pozornostjo na trajnostno neodvisnost in odpornost tako, da vam omogoči nadzor nad vašim spletnim mestom, vašim poštnim seznamom in postane središče vaše spletne prisotnosti. To pravzaprav še zdaleč ni novost: strokovnjaki za odnose z javnostmi, kot je Arial Hyatt iz Cyber PR, že leta kažejo na e-pošto, poštni seznam in umetnikovo lastno spletno stran kot še vedno najpomembnejše lastništvo kibernetskega prostora in edini pravi kapital za komunikacijo s prijatelji (ne glede na to). ali so oboževalci ali ne) o vaši glasbi.
Pretekli dogodki
- , Figure It Out Symposium, Valletta, MT
- , AMRO24 nightline, Linz, AT
- , Netzpolitischer abend #71 / AMRO24 edition, Linz, AT
- , DIWO Week, Dresden, DE
- , Synth Library, Praga, CZ
- , DINN SESSIONS, Brno, CZ