Matija Ferlin: Staging a Play: Steklena menažerija

2015

Matija Ferlin: Staging a Play: Glass Menagerie / Steklena menažerija foto/photo by: Nada Žgank

O predstavi

Matija Ferlin v svoji novi predstavi Staging a Play: Steklena menažerija ponovno razpira vmesno področje med abstrahiranim plešočim telesom in konvencijami gledališkega jezika. Ferlin in skupina štirih plesalcev se tako spopade s skoraj nemogočo nalogo, s katero poskušajo na novo iznajti gledališkost skozi potencial, ki izhaja iz sopostavitve telesa in besedila. Odrski prostor tako vzpostavi možnost razpiranja napetosti, ki nastanejo med preizpraševanjem gledaliških konvencij in odpiranjem novih imaginacij.

»Ko sem lani delal kot koreograf in svetovalec za odrski gib v predstavi, nastali po dramski predlogi Franza Grillparzerja, sem se zalotil ob naslednjem razmišljanju: Besedilo beremo in ga govorimo. Moramo pri delu z dramskim besedilom zapisano besedo na oder vedno postaviti kot izgovorjeno besedo? Ali lahko telo najde nek drugačen, notranji aparat, s katerim artikulira govorjeno besedo? Ali lahko orodje, ki je v klasičnem gledališču sekundarno, postane primarno? Odgovore na ta vprašanja lahko dobim le, če za naslednjo predstavo angažiram plesalce.«
Matija Ferlin

»Predstava je nastala po motivih drame Steklena menažerija avtorja Tennesseeja Williamsa v posebnem dogovoru z University of the South, Sewanee, Tennessee, ZDA«

Matija Ferlin: Staging a Play: Steklena menažerija (daljši opis) >>

Življenjepisi sodelavcev >>

Izbor fotografij za medije >>

Tehnično poročilo >>

Sodelavci

Koncept in režija: Matija Ferlin
Izvedba in koreografija: Loup Abramovici, Anja Bornšek, Maja Delak, Matija Ferlin, Žigan Krajnčan
Dramaturgija: Goran Ferčec
Scenografija: Mauricio Ferlin
Glasba: Luka Prinčič
Kostumografija: Matija Ferlin
Maska in oblikovanje frizur: Tinka Pobalinka
 

Vodenje luči in tehnično vodstvo: Saša Fistrić
Oblikovanje: Tina Ivezić
Fotografija: Nada Žgank
Prevodi: Katja Kosi
Slovenska lektura: Melita Silič
Angleška lektura: Ame Henderson
Administracija: Nina Janež
Izvršna produkcija: Sabina Potočki

Podpora

Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Matija Ferlin
Partnerji: Bunker, Ljubljana / Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, Mediteranski plesni center - Svetvinčenat, Hrvaška, Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana
Medijska podpora: Mladina, Radio Študent

Zahvala: Marija Ferlin, Stolarski obrt »Orih«, Ivica Buljan, Mateja Koležnik, Marija Vorić in vsem ostalim, ki so na kakršen koli način pomagali pri pripravi in izvedbi tega projekta

Kritike in medijski odzivi


Kljub konceptualnim zagatam predstavlja Staging a Play korak naprej v raziskovanju giba, saj se soustvarjalci in soustvarjalke predstave zelo poglobijo v eksperiment in s tem odprejo določene nastavke za nadaljnje vpenjanje sodobnega plesa v diskurze sodobnih scenskih umetnosti.
14.12.2015, MMC RTVSLO, Melanholija s potencialom: Staging a Play, Nenad Jelesijević

 

Tako vsak nastopajoči poustvari svojo koreografsko strukturo, največkrat tudi improvizirano, ki osvetli dramski lik, celoto pa poglablja in bogati s svojim gibalnim spektrom. Zanimivo kako novi izvirni medij razpira nova ustvarjalna plesna obzorja in se koreografska Steklena menažerija izpisuje v novem gibalnem izrazoslovju, komponiranem v abstraktnih plesnih tonih neizrečenih besed, ki docela orišejo Teneesseejevo dramo.
Matija Ferlin se je ustvarjalno in pogumno lotil znane Tennesseejeve drame, jo tudi skupaj s svojo ekipo soustvarjalcev genialno prevajal v telesno govorico in povsem na novo insceniral na podiju plesne dramatike, kar si nedvomno zasluži ogled in pohvalo.
18.01.20116, Parada plesa, Steklena menažerija. Pogumno in ustvarjalno, Daliborka Podboj

 

Velika nagrada 2015 je bila enakovredno podeljena trem predstavam, med njimi:
Staging a play: Steklena manažerija Matije Ferlina po istoimenski drami Tenneeseeja Williamsa (izvedba in koreografija: Loup Abramovici, Anja Bornšek, Maja Delak, Matija Ferlin, Žigan Krajnčan, produkcija: Emanat, koproducent: Matija Ferlin). Navdušujoča "dramska" predstava sodobnega plesa po ameriški predlogi ter glasbi našega Luke Prinčiča. Nenavadna histerizirana plesna pantomima, ki nam jo ansambel odkriva skozi originalen plesni material.
31.01.2016, Parada plesa, Vrhunci slovenskega plesa 2015, Niko Goršič

 

Predstava je res inteligentna in (res) igriva uporaba procesa, ki bi mu semiotika rekla "kodiranje". Kodiranje Steklene menažerije v Staging The Play se v procesu produkcije znaka ustavi tam, kjer bi začela govorica (zelo določeno) pomeniti: kjer bi se označevalec izostril za razmeroma gladek proces dekodiranja: kjer bi dobil svojega določenega označenca. In zaradi tega, ker se zadržuje v tem negotovem, nedoločnem polju, kjer skladi smisla s svojo prezenco nikoli ne preidejo v razmeroma berljiv zakon reprezentacije, se nam situacija predstave razpre kot nekakšna igra releiefnih prezenc. Hkrati je natančno ta igra prezenc tudi objekt koreografskega v tem komadu. Tu imajo reči svoje telo, organizem in svoja funkcionalna razmerja. Niti za trenutek dolgčas.
07.04.2016, FB komentar, Rok Vevar

 

"Ferlin rad eksperimentira, rad je drugačen in vedno stopi korak dlje. Tudi nova predstava ni izjema, kar lahko razberemo že iz naslova predstave. To je, enostavno rečeno, predstava o ustvarjanju predstave, ki je za svojo predlogo vzela poznano delo Tennesseeja Williamsa. V klasični uprizoritvi je pozornost osredotočena na like in akcije, kar je razdelano tudi v pričujoči predstavi, vendar je ravno toliko pozornosti usmerjeno na ustvarjalni proces kot tak. Vidimo to, kar se v predstavah običajno ne vidi, vidimo kdo vleče niti in s katerimi problemi se srečuje. Ferlin pojasnjuje, kako je nastala predstava in že na začetku izpostavi, da so ustvarjalci želeli prenehati, a jih je vendar nekaj sililo dalje. Ko se predstava pred občinstvom gledališča INK razvija, avtor razloži, kako so v procesu zavrgli določene scene. Že si v naslednjem trenutku nastopajoči vzamejo premor saj so na odru že od desetih zjutraj. Hkrat so v projektu tako globoko, da razmišljajo o naslednjem. Svojevrstna poanta celega dogajanja, ki se razvija pred občinstvom 22. PUF-a nastopi, ko se Ferlin med drugim vpraša: "Ali mora biti zapisana beseda vedno izvedena skozi govor?" To je ples in v koreografiji se lahko prikaže ali izreče veliko ali, kot v tem primeru, celo več od tega kar se dogaja v izvirnem Williamsovem besedilu. Vsekakor predstava, v kateri sta dva enakovredna nivoja odvijanja zgodbe in v kateri je jasna ideja, da se nekaj lahko prikaže drugače od tega, kot smo navajeni. Ferlinu uspe ovreči konvencije in kljub temu, ali pa ravno zaradi tega, s svojimi sodelavci ustvariti zanimivo, nepredvidljivo zgodbo.
02.07.2016, Otvoren 22. međunarodni kazališni festival PUF, Glas Istre, Mladen Radić

 

Predstava Staging a Play: Steklena menažerija se je izkazala za natanko to, kar sem si želel videti že od nekdaj. Je predstava, ki temelji na dramski predlogi, a je njeno besedilo neizgovorjeno, pridušeno, interpretirano skozi jezik sodobnega plesa.[...]
Nato pa se z nenadno spremembo ritma iz popolne zatemnitve izvije prizor med Jimom in Lauro, ki je naravnost čaroben in me je povsem prevzel. Popolnoma berljiv in izjemno ganljiv prizor, ki je pravzaprav skoraj v celoti odigran.
Predstava po mojem mnenju tako postavlja nov standard oziroma pomeni nov shematski osnutek za to, kakšno bi »eksperimentalno gledališče« lahko bilo.
24.10.2016, Postcards from Gods, Staging a Play: The Glass Menagerie - SNG Maribor, Andrew Haydon

 

23.10.2016, Večer, Slovenski teater je vedno poseben
12.03.2017, Tanznetz.de, Neue theatralität im zeutgenössischen tanz, Ingrid Türk-Chlapek
13.03.2017, Glas Istre, Trijumf Matije Ferlina i Staklene menažerije u Ljubljani, Zoran Angeleski
13.03.2017, Slavila je predstava Staging a Play: Steklena menažerija, Večer
14.03.2017, Slavje Steklene menažerije, Večer
16.03.2017, Plesnascena.hr, Predstava Matije Ferlina najbolja u Sloveniji, Jelena Mihelčić
20.03.2017, Parada plesa, Prelet 8. Gibanice in praznovanje 90-letnice sodobnega plesa pri nas, Daliborka Podboj
20.03.2017, Reporter, Afirmacija giba, E. M. Miklavčič
02.04.2017, MMC RTVSLO, Sodobni ples bi moral najti mesto tudi v prenovljenem kulturnem modelu, Nika Arhar

Napovedi

09.12.2015. Mladina, Razvijanje odrskega jezika, Damjana Kolar
09.12.2015, Delo - Pogledi, Prvih 5 ... do konca leta
10.12.2015, MMC RTVSLO, Stekleno menažerijo Matija Ferlin raziskuje kot koreografski napotek, Nika Arhar
10.12.2015, Delo - intervju, Steklena menažerija v koreografskem jeziku, Jelka Šutej Adamič
10.12.2015, Dnevnik - intervju, Izključitev jezika je politična gesta, Ana Schnabl
10.12.2015, STA, V Stari elektrarni premiera plesnega projekta Matije Ferlina
10.12.2015, Radio Slovenija, Premiera Matije Ferlina v Stari mestni elektrarni
10.12.2015, TV Slovenija 1, Plesna predstava v Stari elektrarni, Tina Šrot
10.12.2015, Radio Študent, Intervju z Matijem Ferlinom, Alja Lobnik, Pia Brezavšček
17.04.2016, Glas Istre, Ferlinova Staklena menažerija uskoro u Ljubljani, Zoran Angeleski
19.04.2016, Culturenet.hr, Gostovanje predstave Staging a Play: The Glass Menagerie Matije Ferlina u Ljubljani
28.02.2917, STA, Letošnja Gibanica z devetimi vrhunci sodobnoplesne produkcije
01.03.3017, Parada plesa, Letošnja Gibanica bo pokazala, da je sodobni ples živ, Nina Znidaršič
08.03.2017, Gibanica z deveterico, ki potrjuje, da je slovenski sodobni ples še vedno živ, MMC RTV
11.03.2017, Na GIbanici slavila predstava Matije Ferlina, STA
11.03.2017, S podelitvijo nagrad sklep osmega bienala Gibanica, STA
12.03.2017, Sklenila se je osma Gibanica, Radio Slovenija 1
12.03.2017, Podelili nagradi Gibanica 2017, Radio Slovenija 2
13.03.2017, Različne predstave festivala Gibanica 2017, Radio Slovenija 3
13.03.2017, Končal se je festivala sodobnega plesa Gibanica, TV Slovenija 1
 

Nagrade

Nagrada Gibanice za najboljšo predstavo po izboru strokovne žirije.

Utemeljitev:

Žirija je svojo odločitev sprejela soglasno. Letošnji nagrajenec je kompleksno, večplastno delo, narejeno z disciplino in brez strahu pred bizarnim. Pokazalo je raznolik in zanimiv gibalni vokabular, veliko ostrine in jasno avtorstvo s samosvojimi in nepozabnimi predstavami vseh plesalcev – fantastičen ansambel. Prefinjeno oblikovanje svetlobe,  scene in  glasbe  uokvirjajo gledališko in koreografsko delo, ki raziskuje domišljijo, hkrati pa je trdno zasidrano v realnosti.

Žirija: Kris Nelson, Alja Predan in Mateja Rebolj

Pretekli dogodki

  1. , Festival Gibanica, SMEEL, Ljubljana, SI
  2. , Borštnikovo srečanje, Maribor, SI
  3. , PUFF, INK, Pula, HR
  4. , Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI
  5. , Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI
  6. , Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI
  7. , Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, SI

SLIKE

DOKUMENTI