Irena Tomažin (SI): Glasna delavnica (glas kot telo, tekst in glasba)

25.05.2013
V delo z glasom vstopamo skozi telo - telo je instrument glasu, telo rezonira ko pojemo and telo je tisto, ki sam glas tudi nosi.

Srečevanja glasov / Co-voicings, Wroclaw, 2014 delavnica / workshop Irena Tomažin

O delavnici

»Glas ima več teles, telo ima pa več glasov. Tako nikoli ne zmanjkata drug drugemu. Višina je odvisna od tega, kako globoko stojiš, globina pa od tega, kako visoko tvoja domišljija skače. Da si uglašen začutiš tako, da, ko drugi poje, tebi nekaj med rebri vibrira. Malo višje ali pa malo nižje. Odvisno, v katerem telesu si. Odvisno, v katerem glasu poješ, v katerem slišiš… Lahko pa začutiš tudi tako, da nič ne začutiš – ker te več ni, si pa ves v petju. Takrat, ko pozabiš besedilo, trkaš na vrata, skozi katera vstopa improvizacija, inovacija, pa še kakšna na iiii, katero si pa, hvala pesmi, pozabil. Ko fušaš, fušaš. Lahko pa znotraj tega slišiš še glas, ki ti uhaja in se hoče igrat s tabo. Če imaš tekst, nimaš pa še melodije, se moraš samo postaviti v tišino in jo poslušati toliko časa, dokler z mrmranjem ne zapelješ ritma, da te ugrizne v telo.  Da bi se slišal, moraš biti pogumen. Odpri že ta vrata in se začni igrat.
Maaa, v bistvu je petje (samo) petje…«

Delo z glasom, ki me zanima in ga raziskujem, ni vezano samo na samo petje in različne pevske tehnike, s katerimi petje odkrivamo, izpopolnjujemo in razvijamo. Zanima me glas, ki izhaja iz dela s telesom in skozi gib/ples - načini in tehnike, kako pridemo do glasu z delom skozi telo in z gibalnimi tehnikami. Kaj nam telo sporoča skozi različne glasove, kaj glasovi razkrivajo glede govorice telesa in kako jih lahko uporabimo pri samem plesu, ustvarjanju giba, igri ipd., so vprašanja, ki usmerjajo sklop dela z glasom in telesom.
Naslednji sklop je delo z glasom skozi tekst. Vzeli bomo različne tekste iz leposlovja, poezije, udeleženci pa lahko uporabijo tudi lastne tekste. To delo raziskuje melodije in ritme, ki so prisotni že v samih besedah, stavkih. Kakšne barve, intenzitete, interpretacije glasu se lahko najdejo v tekstih, kako priti do melodije s pomočjo samega teksta, kako jo razvijati in formirati, jo odcepiti od besed ter nadaljevati delo z ustvarjeno melodijo, oziroma delati na petem tekstu, so vprašanja, s katerimi bomo delali v tem drugem delu delavnice.
V tretjem delu se delavnica osredotoča na petje in na interpretacije različnih pesmi. Vprašanja, ki nas bodo v tem sklopu zanimala in na katerih bomo delali ter si odgovorili, so kako delati na že obstoječi pesmi, kako vstopiti vanjo, jo preoblikovati v skladu z različnimi interpretacijami, jo razstaviti in uporabiti po delih ter na različne načine. Udeleženci lahko prinesejo svoje predloge, s katerimi želijo delati. Tu bomo delali predvsem na prezentaciji pesmi, kako jo čim bolje posredovati, zapeti in kako jo lahko uporabimo v neki gledališki oziroma plesni situaciji. Gre za odkrivanje prostora v sami pesmi, kako ga začutiti in delati z njim na različne načine.

Biografija

Irena Tomažin je plesalka, pevka in performerka. Do sedaj je ustvarila pet avtorskih predstav in sodelovala z mnogimi slovenskimi režiserji in koreografij. Svoje plesno-gledališko izobraževanje je izpopolnjevala v Plesnem Teatru Ljubljana, v programih Laboratorij zavoda En Knap, v izobraževalnem programu Agon zavoda Emanat, v seminarju sodobnih scenskih umetnosti zavoda Maska, ter na mnogih delavnicah doma in v tujini. Leta 2004 je bila štipednistka DanceWeba festivala ImPulsTanz na Dunaju. Leta 2007 je bila izbrana v pet tednov trajajoči Atelier delavnic in ustvarjanja v Wroclawu za Grotowsky Institute. Je tudi avtorica projekta za glas in diktafone, ki se imenuje iT, s katerim nastopa po festivalih doma in v tujini. Sodelovala je pri Kolektivu Bast Alda Ivančiča in z različnimi slovenskimi in tujimi glasbeniki (Mitja Reichenberg, Alzheimer trio, N'toko, Gredoč, Tomaž Grom, Seijiro Murajama, Emmanuelle Pelegrini, Noid, Klaus Filip, Liz Allbee…). Za svoji predstavi Kaprica  in (S)pozaba kaprice  je leta 2006 prejela nagrado Liberalne akademije Zlata ptica. Redno poučuje tudi delavnice glasu; v letu 2008/2009 pa je poučevala sodobno plesno tehniko na Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana. Pri mentorju Mladenu Dolarju študira na podiplomskem študiju iz filozofije.

Podpora

Produkcija: Emanat
Finančna podpora: European Cultural Foundation, Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
Partnerji: Crvena (Sarajevo, BiH), Instytut im. Jerzego Grotowskiego (Wroclaw, PL), Ogledalo - INTERZONE (Novi Sad, SRB)

Pretekli dogodki

  1. , Theatre Laboratory Space, Wroclaw, PL
  2. , Theatre Laboratory Space, Wroclaw, PL
  3. , Theatre Laboratory Space, Wroclaw, PL
  4. , Interzone festival, Novi Sad, RS
  5. , Crvena, Sarajevo, BA
  6. , Crvena, Sarajevo, BA

SLIKE

DOKUMENTI